Am întâlnit tot felul de oameni. Am iubit tot felul de oameni. Nu pentru că au meritat să îi iubesc, ci pentru că eram prea tânară să înteleg că iubirea trebuie câṣtigată, nu oferită ca pe o bomboană. Am învăţat câte ceva de la fiecare în parte. De la fiecare om pe care l-am întâlnit.

Am întâlnit ṣi oameni răi, o parte i-am ṣi iubit, pentru urma fină de bunătate pe care am văzut-o eu în ei. Pentru ca tinereţea poartă o pereche de ochelari prin care lumea se vede altfel. Tinereţea vede bunătatea din oameni, chiar ṣi atunci când ea nu există. Ca în orice poveste, trebuie să existe ṣi personaje care să joace rolul negativ. Cineva trebuie să o facă ṣi pe asta, nu?

Toţi oamenii pe care i-am întâlnit de-a lungul vieţii mi-au clădit încrederea pe care o am astăzi în mine. Mi-au dăruit nepreţuita siguranţă în propriile forţe. Pentru asta vreau să le mulţumesc. Nu le-aṣ înapoia nici o lacrimă, nici o noapte chinuită de prea multe frământări ṣi nici o dezamăgire. Astea m-au făcut conṣtientă de valoarea mea. M-au învăţat să nu mă mulţumesc cu mai puţin de cât merit, să nu mă mulţumesc niciodată cu jumătăţi de măsură.

Am înţeles că dragostea trebuie să fie sincronizată, că degeaba te iubeṣte astăzi dacă tu îl iubeṣti mâine. Am mai înţeles ṣi că uneori dragostea ta nu e suficientă pentru amândoi, oricât ar fi ea de mare. Am înţeles că dragoste cu sila, nu se poate niciodată. Ştiu că iubirea nu durează o venicie ṣi trebuie întreţinută. Că un singur gest frumos poate să ṣteargă multe supărări.

Am învaţat că oamenii fie te plac, fie nu. Că nu poţi si nici nu trebuie să mulţumeṣti pe toată lumea. nu poţi să fii pe placul tuturor.

Am ales să nu dau importanţă vorbelor ṣi părerilor răutacioase. Dacă mi-aṣ fi amărât inima ascultându-le, probabil nu aṣ mai fi dormit nici măcar o noapte. Cred cu tărie ca nu contează părerea celorlalţi, contează doar părerea pe care o ai tu despre tine. Dacă poţi să te priveṣti in oglindă ṣi să crezi că eṣti un om cu adevărat ok, atunci nimic nu mai contează. Contează cum te percepi tu, nu cei din jurul tău.

Apreciez un bărbat care e sigur pe el, care are încredere în el. Capabil sa spună “DA sau Nu”-uri hotărâte. Capabil să-i facă propriile alegeri. Nouă, femeilor, ne plac bărbaţii determinaţi, care ṣtiu ce vor. Calităţile astea te fac irezistibil. Atrag ca un magnet. Am învăţat că un bărbat e cel mai frumos atunci cănd ṣtie să asculte. Când ţine minte cele mai banale detalii.

Au fost ṣi băieţi buni care m-au iubit, dar eram prea superficială să le apreciez dragostea. Poate pentru că eram ori prea nehotărâtă ori prea plictisită. Aveam nevoie de agitaţie, acum îmi doresc doar liniṣte. Totuṣi am preţuit felul in care m-au făcut să mă simt atunci, frumoasă ṣi iubită.

Am învăţat să-mi păstrez ṣi mie o bucată din mine, atunci cănd mă ofer. Să dau atât cât trebuie, să am o garanţie că o să-mi rămână ceva, că nu o să fie nevoie să mă reconstruiesc.

Nu mai vreau iubiri nebune, vreau iubiri liniṣtite. Vreau să iubesc frumos ṣi simplu, fără complicaţii ṣi nopţi nedormite.

Nu-mi doresc să fiu adorată ca pe o icoană. Nu-mi doresc nici un bărbat care să se închine la mine. Nu-mi doresc nici să fiu tratată ca pe o regină, să mă pună pe un pedestal, de unde să-mi dau ordinele, care să-mi fie respectate fără nici o contestaţie. La urma urmei ce-ţi doreṣti, un rege sau un sclav?

Eu nu-s regină ṣi vreau un prieten.

